12 Kasım 2010 Cuma

Julia'nın kremalı ıspanak çorbası


Gerçekten çok güzel bir çorba, yapması da oldukça kolay. Ben bir tek ıspanakları yıkayıp doğrama kısmını sevmiyorum. Onu da yaptıracak birileri oluyor genelde (Safican'ın kulağı çınlasın, bu yazıyı okursa uzun bir 'Aşk olsun beni ıspanak yıkayayım diye mi seviyorsun' nutuğu çeker bana). Ben ıspanakları ezmeyi, hele rondodan geçirip yeşil ve tanımlanamaz bir şey haline getirmeyi hiç sevmiyorum. Biraz ezmek bazen iyi oluyor, onun için eski bir patetes ezeceğim var, onunla biraz ufaltıyorum. Tabi en güzeli baştan küçük doğrayıp sonra hiç dokunmamak.


Malzemeler:

2/3 bardak ince doğranmış taze soğan, veya orta boy bir kuru soğan
Yarım kilo ıspanak
1 litre + bir bardak tavuk suyu (veya bulyon)
4 yumurtanın sarısı
Bir paket (200ml) krema
100-120gr tereyağı
6 yemek kaşığı un

  • Ağzı kapalı bir tencereye tereyağını koyup erittikten sonra kısık ateşte soğanları 5-10dk pişirin. Soğan yumuşayacak ama kızarmayacak
  • Bir yandan başka bir tencerede tavuk suyunu kaynama sıcaklığına getirin, veya bulyonu kaynar su ile hazırlayın
  • Ispanakları incecik doğrayın, soğanların olduğu tencereye atıp 1 çay kaşığı tuz ekleyin. Ispanaklar yumuşayıncaya kadar yaklaşık 5dk ağzı kapalı olarak yavaşça pişirin
  • Üzerine 6 yemek kaşığı unu ekleyin, karıştırarak orta ateşte 3dk pişirin
  • Tencereyi ocaktan alın. Kaynama sıcaklığındaki tavuk suyunu yavaşça ekleyerek 5dk karıştırın.
  • Bir karıştırma kabında, yumurta sarıları ve kremayı karıştırın. Bu karışıma azar azar çorbadan ekleyerek yedirin. Daha sonra karışımı çorbaya ekleyin.
  • Tencereyi tekrar ocağa koyun, orta sıcaklıkta bir iki dakika karıştırarak ısıtın (yumurtanın pişmesi için), kaynama noktasına gelmeden ocaktan alın.
  • Ocaktan aldığınız çorbaya 2-3 yemek kaşığı tereyağı ekleyip servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder