11 Temmuz 2010 Pazar

Doğum günü pastam

Doğum günü kutlamayı pek sevmem ama iyi bir pasta yemek için her bahane kabulümdür. Kendime doğum günü için çikolatalı bir fondan yapmaya karar vermiştim, gösterişsiz ama leziz bir pasta... Bu amaçla çikolata almaya gittiğimde Avusturalya'lı şef Philip Johnson'ın Decadence isimli kitabıyla karşılaştım. İlk sayfadaki bu pasta planlarımı değiştirdi.
Unsuz ve neredeyse yarım kilo çikolata içeren son derece yoğun harika bir pastaydı. Başka bir bahane daha olsa da bir daha yapsam.


Malzemeler:

400g bitter çikolata
6 yumurta
95g (yarım bardak) esmer şeker
2 yemek kaşığı koyu rom (ben vişne likörü kullandım)
250 ml krema

Süslemek için:
250 ml kremşanti
Ahududu
Pudra şekeri

Hazırlanışı:

Fırını 180°C'ye ayarlayın, 26cmlik bir kelepçeli kek kalıbını fırın kağıdıyla kağlayın (yapışması için tabanı yağlamak gerekiyor). Fırının en altına ısıya dayanıklı geniş bir kapta sıcak su yerleştirin.
Çikolatayı kaynayan su ile dolu bir çaydanlığın üstüne, ısıya dayanıklı bir kaba yerleştirin ve arasıra karıştırarak eritin. Tamamen eriyen çikolatayı ateşten alın ve soğumaya bırakın.

Yumurta, şeker ve rom veya likörü, kaynayan çaydanlığın üzerine yerleştirdiğiniz ısıya dayanıklı başka bir kaba koyun, hacmi iki katına çıkıncaya kadar çırpın (bunun için mikser kullanmanız gerekecektir).

Yumurta karışımını, çikolatayı ve kremayı karıştırın, kek kalıbına döktükten sonra fırına verin. 40dk, veya pastanın ortasına soktuğunuz bir bıcak temiz çıkana kadar pişirin. İyice soğuyana kadar kalıptan çıkartmayın.

Üzerini kremşanti, ahududu ve pudra şekeri ile süsleyin.

Arpistin notları:
Bu mükemmel pastayı mükemmel kılan şey içindeki çikolata. Gidip nestle, milka gibi çikolatalarla yapmaya kalkarsanız bir şeye benzemez :) Onların tadı bir yana, içlerinde kakao dışında o kadar çok madde var ki doğru dürüst erimiyorlar bile. Ben bu tür pastalar için lint %70 veya %85 bitter kullanıyorum (genelde ikisini karıştırıyorum). Bulunması kolay ve oldukça güzel bir çikolata.
Bu arada pasta bir gün buzdolabında bekledikten sonra daha da güzel olmuş, içindeki vişne likörü ortaya çıkmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder