2 Mayıs 2011 Pazartesi

Balkabağı Çorbası


Beni takip edenler balkabağı ile bir çok farklı şey yaptığımı görmüştür; balkabaklı kek, fırında balkabağı, balkabağı tatlısı... Sanıyorsunuz ki ben balkabağını çok seviyorum. Hiç öyle değil! Kabak tatlısı herhalde dışarıda asla yemeyeceğim yegane tatlılardan biridir, çünkü çoğu yerde vıcık vıcık şeker içinde zaten kendi tatlı olan balkabağını yenilmeyecek bir hale getiriyorlar. İşte ben de bu sevmediğim kış mevyesini sevmek, zevkle yemek için değişik yollara başvurdum.




Tatlı bir meyveyle tuzlu bir çorba yapmak dikkat gerektiren bir iş bence, ve ilk yaptığım çorbalar tam birer fiyaskoydu. Balkabağını çok seven annem bunları severek yiyordu ama tatlı-tuzlu karışımı yiyeceklerden hoşlanmayan kuzenim her seferinde burun kıvırıyordu. Dışarıda yediğim balkbabağı çorbaları ise daha da kötüydü. Karaköy'deki çok sevdiğim restoran Maya'da bile balkabağı çorbasını zor yedim. Kimyon ve balkabağı tatları birlikte karışık, rahatsız edici bir hal almıştı, ve ne rengi ne kıvamı bende yeme isteği uyandırmadı.

Tatlı iken çoğu baharatla güzel giden balkabağı, tuzlu olacağı zaman her şeyi kaldırmıyor. Bu kış balkabağıyla nelerin gideceğini bulmak için her şeyi tek tek denedim. Su ve balkabağı ile başladım, ve her seferinde yeni şeyler ekleyerek, olmayan tatları çıkararak sonunda kendi balkabağı çorbama ulaştım. Bu çorba gerçekten çok güzel, balbakağı sevmeyenler için bile. Hem yapması zahmetli değil, hem de çok taze, hafif bir tadı var.

Malzemeler:

1 kilo balkabağı
3/4 bardak ince kıyılmış taze soğan
2/3 bardak ince kıyılmış dereotu
1 paket (200ml) krema
1,5 lt sıcak su
1-2 tatlı kaşığı tuz, karabiber
isteğe göre 1er çay kaşığı zencefil ve zerdeçal
Bir sap pırasa

Hazırlanışı:

  • Balkabağı dilimlerini fırın kağıdı üzerine yerleştirip 150°C'de 1 saat pişirin (fırını önceden ısıtmanıza gerek yok)
  • Kabaklar yumuşayınca, dışları kabuk bağlamadan önce fırından çıkartın, bir kaç parçaya bölüp 1lt su, tuz, karabiber (isteğe göre zencefil ve zerdeçal) ve taze soğanlarla birlikte tencereye atın. Üzerine 1 lt kaynar su ekleyin, ve ağzı kapalı olarak 15-20dk kaynamaya bırakın.
  • Balkabağı ve soğan iyice yumuşadığında patates ezeceği, rondo veya bir çatal yardımı ile karışımı püre haline getirin.
  • Çorbayı istediğiniz kıvama getirmek karıştırarak 0.5/1lt kadar daha kaynar su ekleyin, bir paket kremayı ve dereotunu da ekleyip karıştırdıktan sonra 1-2 dk daha kaynatın.
  • Servis yaparken çorbaların üzerine bir pırasa sapının açık yeşil, ince ve taze kısmını ince ince doğrayıp serpin.
Kıvamını sonradan ayarlamak iyi oluyor, yoksa balkabağını ezmeden ne kadar su eklemek gerektiği konusunda emin olamıyorsunuz. Taze pırasa fikri anneme ait. Zurich'de havalı bir lokanta'da görmüş zamanında, pırasa çorbası üzerine ince doğranmış taze pırasa konduğunu. Bu çorbaya harika bir tat ekliyor bence.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder